• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Παιδιά

Επειδή κάθε παιδί αναπτύσσεται με το δικό του ιδιαίτερο τρόπο, είναι αδύνατο να προβλεφθεί με ακρίβεια πότε ή πώς θα κατακτήσει μια δεδομένη ικανότητα/δεξιότητα. Τα αναπτυξιακά ορόσημα που αναφέρονται εδώ θα σας δώσουν μια γενική ιδέα για τις αλλαγές που μπορείτε να περιμένετε καθώς το παιδί σας μεγαλώνει, αλλά μην ανησυχήσετε αν η ανάπτυξη του παίρνει μια ελαφρώς διαφορετική πορεία.

0 έως 2 ετών
1ος μήνας
Στην αρχή, μπορεί να φαίνεται ότι το μωρό δεν κάνει τίποτα, απλά τρώει κοιμάται και κλαίει. Μέχρι το τέλος του πρώτου μήνα, θα έχει πολύ μεγαλύτερη εγρήγορση και ανταπόκριση σε εξωτερικά ερεθίσματα. Σταδιακά θα αρχίσει να κινεί το σώμα του πιο ομαλά και με πολύ μεγαλύτερο συντονισμό.
Αναπτυξιακά ορόσημα
Μετακινεί το κεφάλι του από τη μία πλευρά στην άλλη
Κρατά τα χέρια σε σφιχτή γροθιά
Έχει αντανακλαστικές κινήσεις
Αναγνωρίζει ορισμένους ήχους
Ενδέχεται να στραφεί προς οικείους ήχους και φωνές
Αναγνωρίζει τη μυρωδιά του μητρικού γάλακτος

3ος μήνας
Το μωρό είναι περισσότερο ενεργό και αποκτά εκούσιο έλεγχο του σώματος του.
Αναπτυξιακά ορόσημα
Τεντώνει τα πόδια του και κλωτσάει
Στηρίζει το κεφάλι του
Ανοίγει και κλείνει τα χέρια του
Ωθεί προς τα κάτω τα πόδια του όταν είναι τοποθετημένο σε σταθερή επιφάνεια
Βάζει το χέρι στο στόμα του
Αρπάζει παιχνίδια με το χέρι του
Προσηλώνεται σε ήχους όπως αυτός του ρολογιού
Ακολουθεί με το βλέμμα του ένα αντικείμενο όταν κινείται
Αναγνωρίζει οικεία αντικείμενα και ανθρώπους
Χαμογελά στον ήχο της φωνής σας
Αρχίζει να μπαμπαλίζει
Αρχίζει να μιμείται κάποιους ήχους
Απολαμβάνει να παίζει με τους άλλους ανθρώπους
Μιμείται κάποιες κινήσεις και εκφράσεις του προσώπου

7 μηνών
Από την ηλικία των τεσσάρων έως των επτά μηνών, συμβαίνουν σημαντικές αλλαγές στο μωρό. Αυτό είναι το χρονικό διάστημα, που θα μάθει να συντονίζει τις γνωστικές κανότητές του (με τη χρήση των αισθήσεων όπως όραση, αφή, και ακοή) και την αύξηση των κινητικών ικανοτήτων του για την ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως να πιάσει, να κάθεται, και να μπουσουλήσει.
Αναπτυξιακά ορόσημα
Κάθεται χωρίς υποστήριξη
Υποστηρίζει όλο το βάρος στα πόδια του
Μεταφέρει αντικείμενα από χέρι σε χέρι
Ανταποκρίνεται στο όνομά του
Αρχίζει να διακρίνει συναισθήματα από τον τόνο της φωνής
Ανταποκρίνεται στον ήχο κάνοντας ήχους
Χρησιμοποιεί τη φωνή του για να εκφράσει τη χαρά και τη δυσαρέσκεια του
Προσπαθεί να πιάσει τα αντικείμενα που είναι μακριά
Απολαμβάνει το κοινωνικό παιχνίδι
Εμφανίζεται συχνά χαρούμενο
Δέχεται αγκαλιές και δείχνει αγάπη σε αυτούς που το φροντίζουν
Πιάνει πράγματα και τα τοποθετεί στο στόμα του
Παρουσιάζει ενδιαφέρον για παιχνίδια

12 μηνών
Το μωρό στην ηλικία των 12 μηνών γίνεται περισσότερο δραστήριο και ενεργητικό
Αναπτυξιακά ορόσημα
Κάθεται χωρίς βοήθεια
Μπορεί να σταθεί όρθιο με βοήθεια
Κάνει βόλτες στηριζόμενο σε έπιπλα
Μπορεί να περπατήσει δύο ή τρία βήματα χωρίς στήριξη
Πάιζει με κύβους και τοποθετεί τον ένα πάνω στον άλλο
Προσπαθεί να μιμηθεί
Απαντά σε απλές προφορικές αιτήσεις
Ανταποκρίνεται στο «όχι»
Χρησιμοποιεί απλές χειρονομίες, όπως το τίναγμα του κεφαλιού για το «όχι»
Λέει "μαμά", "μπαμπά"
Χρησιμοποιεί επιφωνήματα, όπως "Οοο"
Εξερευνά αντικείμενα με πολλούς διαφορετικούς τρόπους (κουνώντας, χτυπώντας, πετώντας, ρίχνοντας)
Βρίσκει εύκολα κρυμμένα αντικείμενα
Μιμείται χειρονομίες
Αρχίζει να χρησιμοποιεί αντικείμενα σωστά (πίνοντας από το κύπελλο, το βούρτσισμα των μαλλιών, κάνει ότι τηλεφωνεί)
Ντροπαλό ή ανήσυχο με τους ξένους
Κλαίει όταν η μητέρα ή ο πατέρας το αφήνει
Εμφανίζει ειδικές προτιμήσεις για ορισμένους ανθρώπους και παιχνίδια
Μπορεί να είναι φοβισμένο σε μερικές περιπτώσεις
Επαναλαμβάνει ήχους και χειρονομίες για την προσοχή

18 έως 24 μηνών
Το παιδί 18 έως 24 μηνών ξεκινά να μιλάει. Εξερευνεί τα όρια του και το περιβάλλον του.
Αναπτυξιακά ορόσημα
Περπατάει
Μεταφέρει ένα μεγάλο παιχνίδι
Κλωτσάει μια μπάλα
Σκαρφαλώνει πάνω και κάτω στα έπιπλα χωρίς βοήθεια
Μουντζουρώνει
Χτίζει έναν πύργο με τέσσερα τουβλάκια ή περισσότερα
Αναγνωρίζει τα ονόματα των οικείων προσώπων του, αντικειμένων και μέρη του σώματος του
Λέει αρκετές μεμονωμένες λέξεις (από 15 έως 18 μήνες)
Χρησιμοποιεί απλές φράσεις (από 18 έως 24 μήνες)
Ακολουθεί απλές οδηγίες
Βρίσκει κρυμμένα αντικείμενα
Αρχίζει να ταξινομεί σχήματα και χρώματα
Συνειδητοποιεί όλο και περισσότερο τον εαυτό του ως ξεχωριστό από τους άλλους
Ενθουσιάζεται με την παρέα άλλων παιδιών

3 έως 5 ετών
3 ετών
Το παιδί σε αυτή την ηλικία έχει ζωηρή φαντασία. Εξερευνά τον κόσμο γύρω του και έχει μαγική σκέψη.
Αναπτυξιακά ορόσημα
Στέκεται στο ένα πόδι μέχρι πέντε δευτερόλεπτα
Κλωτσάει μια μπάλα προς τα εμπρός
Αντιγράφει τετράγωνα σχήματα
Χρησιμοποιεί ψαλίδι
Μπορεί να κρατήσει ένα μολύβι με τα τρία δάχτυλα (τριποδικό δραγμό)
Μπορεί να ζωγραφίσει κύκλους
Αρχίζει να αντιγράφει κάποια κεφαλαία γράμματα
Κατανοεί τις έννοιες "ίδιο" και "διαφορετικό"
Έχει κατακτήσει μερικούς βασικούς κανόνες της γραμματικής
Μιλάει με προτάσεις πέντε με έξι λέξεων
Μιλάει αρκετά καθαρά ώστε να γίνεται κατανοητό
Λέει ιστορίες
Αναγνωρίζει τα χρώματα
Κατανοεί την έννοια της μέτρησης
Αρχίζει να έχει μια σαφέστερη αίσθηση του χρόνου
Ακολουθεί εντολές με τρία μέρη
Συμμετέχει στο παιχνίδι φαντασίας
Ενδιαφέρεται για καινούριες εμπειρίες
Συνεργάζεται με άλλα παιδιά
Μπορεί να ντυθεί και να ξεντυθεί μόνο του
Είναι περισσότερο ανεξάρτητο
Φαντάζεται ότι πολλές άγνωστες εικόνες μπορεί να είναι "τέρατα"
Συχνά δεν μπορεί να διακρίνει μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας

4 έως 5 ετών
Το παιδί έχει περισσότερη ενέργεια, και γενικά μπορεί να παρουσιάζει ανορίωτη συμπεριφορά. Είναι γεμάτο απορίες για τα πάντα γύρω του και του αρέσει να ανακαλύπτει νέα πράγματα.
Αναπτυξιακά ορόσημα
Στέκεται στο ένα πόδι για δέκα δευτερόλεπτα ή περισσότερο
Ανεβαίνει μόνο του στις κούνιες
Αντιγράφει τρίγωνα και άλλα γεωμετρικά σχέδια
Γράφει κάποια γράμματα
Χρησιμοποιεί πιρούνι, κουτάλι, και (μερικές φορές) μαχαίρι
Είναι ανεξάρτητο όσον αφορά την τουαλέτα
Χρησιμοποιεί μελλοντικό χρόνο
Λέει ιστορίες
Λέει το όνομα και τη διεύθυνση του
Μπορεί να μετρήσει δέκα ή περισσότερα αντικείμενα
Ξέρει για τα πράγματα που χρησιμοποιούνται κάθε μέρα στο σπίτι (χρήματα, τρόφιμα, συσκευές)
Θέλει να είναι σαν τους φίλους
Του αρέσει να τραγουδά και να χορεύει.

6 έως 12 ετών
Ο κόσμος του παιδιού μεγαλώνει και στρέφετε σταδιακά απο την οικογένεια στους φίλους, στους δασκάλους στους γυμναστές και γενικότερα σε όποιον συμμετέχει στην ανάπτυξη του παιδιού. Η μέση παιδική ηλικία αποτελεί τον προθάλαμο και προετοιμάζει το παιδί για την εφηβεία. Κάποια παιδιά σε αυτό το στάδιο μοιάζουν περισσότερο ώριμα απο κάποια άλλα αυτό συμβαίνει καθώς η διάθεση τους αλλάζει γρήγορα ανάλογα με τα ερεθίσματα του εξωτερικού περιβάλλοντος.
Κοινωνική και Συναισθηματική Ανάπτυξη
Συχνοί φόβοι για το άγνωστο, το θάνατο, την απόρριψη και την οικογενειακή απόρριψη
Συνήθως έχουν έως και πέντε φίλους και κάποιους εχθρούς σε σχολικό πλαίσιο
Αρχίζουν να βλέπουν και την οπτική γωνία των άλλων
Συνήθως ταυτίζονται με κάποιον "ήρωα" από την τηλεόραση ή κάποιο δάσκαλο τους
Ορίζουν τον ευατό του σε συνάρτηση με την εμφάνιση τους και τις δραστηριότητες τους.
Η βιολογική ανάπτυξη είναι πιο αργή αλλά σταθερή.
Αρχίζουν να αντιλαμβάνονται τις διαφορές ανάμεσα στα αγόρια και τα κορίτσια
Χρειάζονται περίπου 10 ώρες ύπνου το βράδυ
Σημαντική κρίνεται η συμμετοχή τους σε ομαδικά αθλήματα


Δείτε τα video μας

Είπαν για το ACT

  • "Έμαθα να διαχειρίζομαι τις αρνητικές μου σκέψεις, η θεραπεία ACT με  βοήθησε να βρω το δικό μου δρόμο και να ζω τελικά τη ζωή που θέλω"

    -Χριστίνα

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
Download Freewww.bigtheme.net/joomla Joomla Templates Responsive